Дистанционните фланци и всичко за тях

Защо се използват дистанционни фланци ?




Какво представляват дистанционните фланци ? 

Дистанционните фланци са механични части, чиято цел е да отдалечат джантата от главината на автомобила. Те могат да бъдат произведени от различни сплави, но най често използваните са T2024 (дуралуминий), T6061 и T7075. Фланците могат да бъдат различни видове захвати - единичен или двоен; посредством болтове или гайки; чрез втулка с вътрешна резба или чрез шпилки.

Видове фланци :




1. Дистанционни фланци без центрираща главина с единично захващане посредством дълги болтове
Това следва да бъдат най-тънките дистанционни фланци (наричани още шайби). Най-често те са с дебелина 5мм и няма техническа възможност, а и нужда те да имат центриращ пръстен за главината, тъй като все още може да се използва тази на автомобила. Те се прикрепят към автомобила директно през джантата спрямо по-дълги от стандартните болтове.
 




2. Дистанционни фланци с центрираща главина с единично захващане посредством дълги болтове
Това са всички т.нар. нормални фланци. Тяхната дебелина варира от 10мм до 30мм. Те се прикрепят към автомобила директно през джантата спрямо по-дълги от стандартните болтове.



3. Дистанционни фланци с центрираща главина с двойно захващане. 
Този тип фланци се отнася за всички автомобили, които оригинално използват шпилки с гайки. Също се използва и за автомобили, чието захващане е с болтове при дебелина на фланците над 20-25-30mm. Целта на двойното захващане при автомобилите с болтове е да се осигури максимална здравина на захвата без опасност от усукване на дългите болтове.

 

Правила при избора и монтажа на фланци :

- Винаги избирайте фланци с точен централен отвор спрямо Вашите джанти и Вашият автомобил. Липсата на центриращ пръстен за централният отвор или неправилният размер могат да доведат до нежелание вибрации, породени от инерционната маса на колело.
- Никога не използвайте няколко фланеца едновременно - Пример : вместо да използвате 2 фланеца с дебелина 10мм един върху друг - използвайте един фланец с дебелина 20мм ! 
- Важно е да се използват правилни дължини на болтовете при монтаж на фланци, които изискват смяната на оригиналните болтове на автомобила. 
         
Препоръчителната дълбочина на завинтване, както и броят на завъртанията за набор от винтове с различна стъпка на резбата са представени по-долу. Моля, не забравяйте, че броят на завъртанията се отнася и за всички използвани гайки.

  • M12x1,25 = поне 8 оборота = прибл. 10 мм резба
  • M12x1,50 = поне 6,5 оборота = прибл. 10 мм резба
  • M12x1,75 = поне 6,5 оборота = прибл. 12 мм резба
  • M12x1,25 = поне 9 оборота = прибл. 12 мм резба
  • M14x1,50 = поне 7,5 оборота = прибл. 11 мм резба


 

 

Меню